Despre mine

Fotografia mea
Născut la Moineşti (dupa ce fusese conceput la Bacău ori Piatra Neamt) de aici: MOINEŞTEANU. A făcut "cătănia" la Rădăuţi şi Iaşi, iar mai apoi s-a oprit la București. Atras de turism: practicat, teoretizat, predat și seminarizat, scris de și despre subiect, mai bine de 35 ani (continu intre 1976 - 1994 şi din când, în când - pentru cei dragi, chiar şi acum); "en passant" pe la vreo 4 companii de turism - cea mai cunoscută Nouvelles Frontieres - Simpaturism (unde a petrecut câţiva ani plini de "efervescenţă şi romantism revoluţionar"). Se numără printre inițiatorii turismului rural şi ecoturismului, din România.

sâmbătă, 19 noiembrie 2011

"Orient Express" - ul românesc

Nu mică mi-a fost bucuria când la una dintre trecutele ediţie ale Târgului Naţional de Turism Bucureşti - de la Romexpo, am putut vedea, vizita şi admira dotările unei noi companii cu viitor în turismul românesc. Este vorba de SFT – CFR. S.A.(Societatea Feroviară de Turism). După cum bănuiţi este vorba de o societate care oferă servicii deosebite prin punerea la dispoziţie a trenurilor de epocă. Sunt locomotive şi vagoane unicat în Europa şi chiar în lume; trenurile epocii acţiunii cu abur, sunt trenuri care au izul foştilor utilizatori, o parte dintre ei celebrităţi ale istoriei naţionale şi nu numai. 
Au fost călători ai acestor trenuri regi, preşedinţi, diplomaţi de seamă, ce au parcurs zone dintre cele mai diverse ale Europei – pentru a participa la momente importante ale istoriei. Sunt prezente în parcul societăţii locomotive ce sunt fabricate între anii 1920-1950, restaurate cu viteze(“iuţeli”) diferite – dar în jur de maxim 120 km/oră, pentru linii cu ecartament normal(1435mm) cât şi pentru ecartament îngust(760mm).

O parte dintre aceste locomotive au participat” la război, au tractat trenuri regale sau au fost inima celebrelor trenuri rapide de lux precum: Carpaţi Express, Fulger Regele Carol I, Fulger Pullman Expres sau Orient Express.

Trenurile Societăţii Feroviare de Turism sunt renovate şi întreţinute la nivelul anului în care au fost construite. Ele oferă spaţii de dormit, pentru servitul mesei, fumoare şi spaţii amenajate pentru gustări. Confortul garniturilor aminteţte de vechile trenuri europene Orient-Express”. În acest moment sunt oferite trenurile Mocăniţe Mureş şi Cibin, trenurile pe ecartament normal Călugăreni, Moldoviţa şi Regal, iar în curând vor fi operabile Bucureşti, Braşov şi…Nostalgia.

Principalele centre turistice feroviare sunt: Sibiu, Braşov, Târgu Mureş, Vişeu, Suceava, Bucureşti şi Oraviţa. Programele turistice, cu darată de la câteva ore la zile şi săptămâni, propun redescoperirea pasiunii pentru trenurile de epocă remorcate de locomotive cu abur pe cele mai pitoreşti linii de cale ferată din România, descoperind în acelaşi timp tradiţii şi obiceiuri populare româneşti.

Am plecat de la TNT cu regretul că – dintr-o reţinere a vârstei ce o port, nu am tras îndelung sirena locomotivei din apropierea pavilionului şi fredonând o melodie a lui Frank Sinatra:

“I’m gonna take a sentimental journey,

Gonna set my heart at ease,

Gonna make a sentimental journey,

To renew old memories!” 
(“Voi face o călătorie de plăcere, / Îmi voi uşura inima, /
Voi face o călătorie de plăcere, / Să-mi reînoiesc vechi amintiri.”)

Ajunsesem la poarta complexului expoziţional la fel ca şi Frank, poate, speram să aud acel cunoscut: “Poftiţi în vagoane, vă rog!”.

N-a fost să fie de data aceasta, dar atât pentru mine cât şi pentru ceilalţi “turişti nostalgici” aceasta s-ar putea întâmpla în una dintre vacanţele viitoare. Important este să ştim că se poate şi mai ales că ne dorim, din când în cînd, acest lucru.


Societatea Feroviară de Turism


http://www.turismferoviar.ro/tren1.php

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu